INFORMASJON
Angrerett, Retur, Reklamasjon og Garanti
Hos Kul Buttik Szymanska følger vi selvfølgelig norsk forbrukerlovgivning for å sikre dine rettigheter som kunde. Du har blant annet 14 dagers angrerett på de fleste kjøp, og minst 2 års reklamasjonsrett (5 år for varer ment å vare vesentlig lenger) hvis en vare har feil eller mangler.
For fullstendig og detaljert informasjon om:
* Hvordan du benytter deg av angreretten (prosedyre, frister)
* Hvem som dekker kostnadene ved retur (angrerett vs. reklamasjon)
* Unntak fra angreretten
* Hvordan du går frem ved en reklamasjon (feil eller mangel ved varen)
* Dine rettigheter ved godkjent reklamasjon (retting, omlevering, prisavslag, heving)
* Hva som skjer ved skade under transport
* Informasjon om eventuelle produsentgarantier
vennligst se våre fullstendige Vilkår og Betingelser (punkt 8 og 9).
Trenger du å returnere en vare?
Enten det gjelder angrerett eller reklamasjon, start gjerne med å fylle ut vårt: Returskjema.
Viktig: Vent alltid på vår skriftlige bekreftelse med godkjennelse og detaljerte instruksjoner før du returnerer en vare!
Etter at vi har behandlet din henvendelse via returskjemaet, vil vi sende deg en e-post. I denne e-posten bekrefter vi enten godkjennelse eller avvisning av returen/reklamasjonen. Ved godkjennelse vil e-posten inneholde nøyaktig informasjon om hvordan du skal gå frem:
* Returmetode: Vi vil spesifisere om du skal sende pakken selv, eller om vi (eller vår partner, f.eks. ved dropshipping) vil arrangere henting av varen direkte fra din adresse med en transportør.
* Returadresse/Henteinformasjon: Hvis du skal sende pakken selv, vil vi oppgi korrekt returadresse. Hvis henting blir arrangert, vil vi informere om videre steg for å avtale hentetidspunkt. (Vår standard forretningsadresse er Kul Buttik Szymanska, Industriveien 11, 3219 Sandefjord, men denne skal ikke automatisk brukes som returadresse uten bekreftelse).
* Returfraktkostnader: Vi minner om at informasjon om hvem som dekker kostnader ved retur (du ved angrerett, vi ved godkjent reklamasjon) finnes i våre Vilkår og Betingelser (punkt 8.1 og 9.1).
Husk å pakke produktet forsvarlig uansett returmetode for å unngå skade under transport. Ikke send eller klargjør varen for henting før du har mottatt vår skriftlige bekreftelse og instruksjoner.
Har du spørsmål som ikke besvares i våre Vilkår og Betingelser? Ta gjerne kontakt med vår kundeservice.
Industriveien 11, 3219 Sandefjord | Org.nr. 934877004 Tlf: (+47) 912 796 17 | E-post: kulbuttik@gmail.com
Sist oppdatert: 12. april 2025